امروز : سه شنبه 1 آبان 1403 بروزرسانی:1403/07/26

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

10:16 AM 1403/07/26 تعداد بازدید: 40

به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان، كارگاهي با هدف آشنايي صيادان و ناظرين پره با راه‌هاي پيشگيري از تب دنگي براي اعضاء شركت‌هاي تعاوني صيد پره استان گلستان برگزار شد. مدرسين اين كارگاه  دكتر پاكروان و دكتر گلپور بودند كه در منطقه ميانكاله برگزار گرديد و با هدف افزايش آگاهي جامعه صيادي در خصوص خطرات تب دنگي و روش‌هاي مقابله با آن صورت گرفت.
دكتر يحيايي معاون صيد و بنادر ماهيگيري شيلات استان، در خصوص برگزاري اين كارگاه گفت: راهكارهاي عملي براي پيشگيري از گسترش اين بيماري وجود دارد كه ميتوان به موارد كنترل محيط زيست و حذف زيستگاه‌هاي لارو پشه، كنترل زيستي و شيميايي و همچنين آموزش‌هاي لازم براي محافظت شخصي اشاره كرد.
وي اذعان داشت: با توجه به اهميت اين موضوع در منطقه ميانكاله، شركت‌كنندگان در اين كارگاه با روش‌هاي كنترل و مديريت محيط زيست به منظور كاهش جمعيت پشه آئدس آشنا شدند. اميد است با اجراي اينگونه برنامه‌ها، آگاهي جامعه صيادي نسبت به بيماري تب دنگي افزايش يافته و در نتيجه از شيوع اين بيماري در منطقه پيشگيري شود.
با توجه به اهميت منطقه ميانكاله و نقش صيادان در حفظ اين اكوسيستم ارزشمند، برگزاري چنين كارگاه‌هايي گامي موثر در جهت ارتقاي سطح آگاهي جامعه محلي و كاهش خطر ابتلا به بيماري‌ها از طريق ناقلين است.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)