امروز : سه شنبه 1 آبان 1403 بروزرسانی:1403/07/26

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

2:03 PM 1403/07/16 تعداد بازدید: 56

همزمان با آغاز فصل صيد ماهيان استخواني در استان گلستان ، جلسه توجيهي ناظرين پره و بررسي  مسايل و مشكلات آنان با حضور دكتر يحيايي، معاون صيد و بنادر ماهيگيري شيلات استان، كارشناسان معاونت صيد و ناظرين پره شيلات، طي دو روز در محل سالن اجتماعات شهيد حاج قاسم سليماني اداره كل شيلات گلستان برگزار شد.
دكتر يحيايي در اين نشست با اشاره به رهاسازي ميليونها قطعه بچه ماهي استخواني و خاوياري در سال جاري گفت:  علاوه بر تلاش در جهت حفظ و بازسازي منابع آبزيان و تكثير و رهاسازي انواع بچه ماهي در دريا نكات اساسي و كاربردي را در جهت ساماندهي و مديريت بر فعاليت صيد و صيادي در مدت زمان صيد و همچنين دستورالعمل‌ها و مقررات ابلاغي براي ناظرين پره تشريح كردند.
وي افزود : ناظرين موظف‌اند با استفاده از قوانين و دستورالعمل‌ها ، مقررات صيد و صيادي را دقيق اجرا  و نتيجه را به معاونت صيد  منعكس نمايند .
مهندس جيران، رئيس گروه صيد اداره كل نيز، ضمن تاكيد بر اهميت نقش جامعه صيادي در اقتصاد استان، بر لزوم فراهم كردن شرايط مناسب براي فعاليت صيادان قانوني در دريا تاكيد كرد و به نقش مهم ناظران پره در جمع‌آوري دقيق آمار صيد و نظارت بر رعايت قوانين و مقررات صيد اشاره كرد.
وي به نقش ناظرين پره در صيد مسئولانه اشاره كرد و افزود: يكي از اهداف اصلي اين جلسات، ارتقاي سطح دانش ناظران پره و آشنايي آنان با آخرين دستورالعمل‌هاي صيد است. همچنين، در اين جلسه به بررسي مشكلات و چالش‌هاي پيش روي صيادان پرداخته شد و راهكارهايي براي رفع اين مشكلات ارائه گرديد.
خانم دكتر ضيائي، رييس گروه پايش و بهسازي منابع دريايي در ادامه اين جلسه ضمن تاكيد بر اهميت نقش ناظرين در حفظ و بهره‌برداري پايدار از منابع آبزي، به تشريح وظايف آن‌ها پرداخت. وي نظارت بر صيد تعاوني‌هاي صيادي ماهيان استخواني، نظارت بر صيد ضمني ماهيان خاوياري و تحويل به موقع آن‌ها به مراكز بازسازي ذخاير، جمع‌آوري آمار صيد به تفكيك گونه‌ها، بيومتري، ثبت آمار دقيق صيد، نظارت بر زمان شروع و پايان صيد، همكاري با يگان حفاظت منابع آبزيان استان و رهاسازي ماهيان خاوياري غير استاندارد و ممنوع الصيد به دريا را از جمله وظايف مهم ناظرين برشمرد.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)