امروز : سه شنبه 1 آبان 1403 بروزرسانی:1403/07/26

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

12:48 PM 1403/07/15 تعداد بازدید: 49

به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان، مديركل شيلات استان از شروع فصل صيد ماهيان استخواني از ۱۵ مهرماه در سواحل گلستان خبر داد.
دكتر جباري افزود: بر اساس برنامه ريزي صورت گرفته و مصوبه كميته صيد سازمان شيلات ايران، فصل صيد ماهيان استخواني در منطقه ميانكاله و ديگر نقاط استان از 15 مهرماه آغاز شده و تا فروردين ماه سال آينده نيز ادامه خواهد داشت.
وي با اشاره به افزايش رهاسازي بچه ماهي استخواني و خاوياري با توجه به برنامه مصوب در درياي خزر اذعان كرد: براي رونق فعاليت صيادان گلستاني و بهبود وضعيت صيد، امسال براي نخستين بار 104 ميليون قطعه از انواع ماهيان استخواني و خاوياري در درياي خزر رهاسازي شده است.
مديركل شيلات گلستان در ادامه به اهميت حفظ ذخاير ماهيان خاوياري اشاره كرد و گفت: "وجود مولدين ماهيان خاوياري در برنامه صيد و صيادي استان گلستان، نشان از اهميت اين گونه ارزشمند در اكوسيستم درياي خزر دارد.
وي همچنين افزود: صيد ماهيان خاوياري صرفاً به منظور تكثير و پرورش بچه ماهي و بازسازي ذخاير اين گونه با ارزش در مركز بازسازي ذخاير شهيد مرجاني انجام مي شود."
همچنين معاون صيد و بنادر ماهيگيري شيلات استان در خصوص آغاز فعاليت صيادان گلستاني در سالجاري گفت: در استان گلستان 813 نفر صياد در قالب 18 شركت تعاوني و به روش صيد پره در دو منطقه ميانكاله و گميشان به مدت 6 ماه اقدام به صيد ماهيان استخواني مي نمايند.
دكتر يحيايي در پايان ياد آور شد: اندازه چشمه كيسه تورهاي پره همانند سالهاي قبل در چهار ماهه اول فصل صيد 30 ميلي متر و در دو ماهه پاياني 33 ميلي متر مي باشد.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)