امروز : سه شنبه 1 آبان 1403 بروزرسانی:1403/07/26

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

1:47 PM 1403/07/14 تعداد بازدید: 28

به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان، جلسه ستاد ميگوي استان با حضور دكتر دهنوي معاون امور اقتصادي استانداري گلستان،دكتر ايري، نماينده غرب استان در مجلس شوراي اسلامي، دكتر برزعلي، رئيس سازمان جهاد كشاورزي گلستان، دكتر جباري مديركل شيلات استان، مديران دستگاه هاي اجرايي استان و نمايندگان پرورش ميگوي گميشان، در محل سالن اجتماعات شهيد باهنر استانداري گلستان برگزار شد.
دكتر دهنوي در اين جلسه با اشاره به ظرفيت‌هاي بالاي استان گلستان در زمينه پرورش ميگو، بر لزوم تشكيل تعاوني‌هاي قوي در بين پرورش‌دهندگان تاكيد كرد و گفت: تشكيل تعاوني‌ها مي‌تواند به بهبود مديريت توليد، كاهش هزينه‌ها، افزايش قدرت چانه‌زني و در نهايت افزايش درآمد پرورش‌دهندگان كمك شاياني كند.
همچنين، معاون اقتصادي استاندار گلستان بر اهميت مديريت صحيح پساب‌هاي توليدي در مزارع پرورش ميگو تاكيد كرد وگفت: ارائه راهكارهاي مناسب براي كاهش آلودگي محيط زيست و حفظ منابع آبي در اولويت هاي كاري شيلات و محيط زيست قرار گيرد.
در اين جلسه مديركل شيلات، گزارشي جامع از عملكرد شيلات استان در بخش ميگو ارائه نمود و گفت: صنعت پرورش ميگو در استان گلستان از اهميت ويژه‌اي برخوردار است و سهم قابل توجهي در اقتصاد منطقه دارد. در سال گذشته، با تلاش همكاران، پرورش دهندگان و حمايت‌هاي استاندار محترم، شاهد پيشرفت‌هاي چشمگيري در اين حوزه بوديم.
  دكتر جباري  در ادامه به روند رو به رشد توليد ميگو اشاره كرد و گفت: با اجراي برنامه‌هاي اصلاحي و بهبود روش‌هاي پرورش، موفق شديم ميزان توليد ميگو را كه در سال گذشته 3700 تن بود به حدود 4000 تن در سالجاري برسانيم.
وي همچنين به سلامت ميگوي توليد شده اشاره كرد و گفت: با اعمال مديريت صحيح، رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي و بهبود كيفيت آب، ميگوي پرورشي گميشان عاري از بيماري مي باشد و به تبع آن، درآمد پرورش‌دهندگان افزايش يافته است.
وي همچنين در ادامه افزود : با توجه به استانداردهاي روز دنيا، اقدامات لازم براي ارتقاء كيفيت محصول توليدي انجام شده است و در حال حاضر، ميگوي توليد شده در استان گلستان از كيفيت بسيار بالايي برخوردار است و درصد قابل توجهي از آن به كشور هاي حاشيه خليج فارس و شرق آسيا صادر مي شود.
مديركل شيلات استان همچنين به بررسي مشكلات پيش روي پرورش‌دهندگان بخش آلاگل نيز اشاره كرد و گفت : با توجه به بروز خشكسالي در سالهاي گذشته و خساراتي كه به پرورش دهندگان اين منطقه وارد شده است، برنامه‌ريزي براي واگذاري مزارع فاز اول مجتمع پرورش ميگوي گميشان به اين پرورش‌دهندگان انجام شده و در اين نشست مقرر شد؛ در راستاي اجراي مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتي دادگستري استان 500 هكتار از مزارع مجتمع پرورش ميگوي گميشان به بهره برداران پرورش ماهي مجتمع آلاگل اختصاص داده شود كه اين امر از طريق منابع طبيعي استان و كشور بايد پيگيري شود.
مديركل شيلات گلستان همچنين درخصوص واگذاري مزارع در مجتمع پرورش ميگوي گميشان اذعان داشت: اولويت واگذاري هاي جديد خصوصا در فاز دو مجتمع پرورش ميگوي گميشان، با بهره برداران و جوامع بومي محلي استان است.
دكتر جباري در پايان، ضمن اشاره به مشكلات موجود در حوزه پرورش ميگو، به طور ويژه بر لزوم انتقال برق به مناطق پرورش ميگو و اهميت لايروبي كانال‌ها و مسيرهاي آبي تاكيد كرد و در ادامه گفت: اين دو عامل به طور مستقيم بر رشد و توسعه صنعت پرورش ميگو تاثيرگذار هستند و اميدواريم كه بزودي اين مشكلات را با كمك دستگاه هاي اجرايي استان و همكاري سازمان شيلات ايران رفع كنيم.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)