امروز : یکشنبه 18 شهریور 1403 بروزرسانی:1403/06/17

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

9:03 PM 1403/04/17 تعداد بازدید: 78

به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان، نشست بررسي چالش هاي صادرات ميگو به كشور روسيه با حضور دكتر جباري مديركل شيلات گلستان، دكتر كاووسي مديركل دامپزشكي استان، دكتر مكملي مديرعامل شركت تجارت ايران در روسيه، رئيس گروه فرآوري و بهبود كيفيت،رئيس گروه پايش صنايع و توسعه بازار و فعالان حوزه توليد و فرآوري ميگو در محل سالن جلسات شهيد حاج قاسم سليماني اداره كل شيلات گلستان برگزار شد.
دكتر جباري در اين نشست با اشاره به ظرفيت‌هاي بالاي استان گلستان در توليد ميگو ، اظهار داشت: "بازار روسيه فرصت مناسبي براي صادرات ميگوي گلستان است و با برنامه‌ريزي و تلاش مشترك مي‌توانيم سهم قابل توجهي از اين بازار را به خود اختصاص دهيم."
وي در ادامه به برخي از مشكلات موجود در مسير صادرات ميگو به روسيه اشاره كرد و گفت: "يكي از اين مشكلات، نياز به اخذ كد رجيستر از طرف روس است كه مستلزم بازديد و تأييد مراكز فرآوري، عمل آوري و بسته بندي ميگو توسط كارشناسان روسي مي‌باشد."
دكتر جباري با بيان اينكه اخذ كد رجيستري از جمله چالش‌هاي پيش روي صادركنندگان ميگو به روسيه است، افزود: "در حال حاضر ميگو براي دريافت اين كد از استان گلستان به استان هاي جنوبي كشور ارسال مي‌شود و اين امر هزينه‌ها و زمان فرآيند صادرات را افزايش مي‌دهد."
دكتر كاووسي مديركل دامپزشكي استان در اين نشست با اشاره به اهميت صدور كد irc براي صادرات ميگو به روسيه، بر سهولت و تسريع در فرآيند صدور اين كد تأكيد كرد. وي اظهار داشت:  اداره كل دامپزشكي استان گلستان آمادگي دارد تا با همكاري ساير دستگاه‌هاي ذيربط، در كمترين زمان ممكن نسبت به صدور كد irc براي صادركنندگان ميگو اقدام نمايد.
در اين نشست مقرر شد شركت تجارت ايران در روسيه پيگير رايزني با مقامات مربوطه در اين كشور براي انجام بازديد توسط كارشناسان روسي و اخذ كد رجيستر باشد. همچنين، در گام بعدي، برنامه‌ريزي براي تأمين بازار ميگو در روسيه و حضور در فروشگاه‌ها و هايپر ماركت‌هاي زنجيره‌اي اين كشور انجام خواهد شد.
در پايان نشست ،مديران عامل كارخانجات فرآوري  و فعالين بخش خصوصي به ارائه نقطه نظرات و چالش ها  در حوزه فعاليت خود پرداختند.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)