امروز : یکشنبه 18 شهریور 1403 بروزرسانی:1403/06/17

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

9:02 AM 1403/04/03 تعداد بازدید: 66

به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان، دكتر نصيري، معاون آبزي پروري شيلات استان به همراه رئيس اداره فني و مهندسي شيلات و مدير عامل تشكل آبزي پروران مجتمع آلاگل از كانال هاي انتقال آب در نوار مرز محدوده شهرستان اينچه برون و حاشيه تالاب هاي سه گانه آلماگل، آجي گل و آلاگل بازديد كردند.
دكتر نصيري در اين بازديد با اشاره به تنش هاي آبي سال هاي گذشته و تاثير آن بر فعاليت مزارع و آب‌بندان‌هاي حاشيه اترك و بويژه حاشيه تالاب آلاگل، اظهار داشت: خوشبختانه در سال آبي جاري شرايط نسبتاً بهتري را شاهد هستيم و ضمن بهبود شرايط آبي تالاب هاي سه گانه منطقه، تلاش خواهيم كرد با تعامل با بخش هاي ذيربط نظير آب منطقه‌اي، محيط زيست و آبزي پروران، شرايط را براي فعاليت آبزي پروران فراهم آوريم.
وي در ادامه به حمايت از آبزي پروران حاشيه اترك و بويژه بهره برداران مجتمع آلاگل كه در سال هاي گذشته به دليل تنش هاي آبي بيشترين خسارات را متحمل شده اند، اشاره كرد و گفت: دو اقدام كوتاه مدت و بلند مدت در دست بررسي و پيشنهاد شده است.
معاون آبزي پروري شيلات استان افزود: لايروبي مسير كانال هاي آبرسان حاشيه تالاب آلاگل و توزيع عادلانه آب به آبزي پروران و همچنين بازمهندسي و اصلاح كانال هاي انتقال آب مذكور به بهتر شدن و پايداري شرايط آبگيري مزارع مذكور كمك خواهد كرد.
وي در پايان به اهميت فعاليت آبزي پروري در منطقه كم برخوردار نوار مرزي و بويژه حاشيه تالاب آلاگل به لحاظ اشتغال و امنيت غذايي اشاره كرد و به بهبود شرايط اجتماعي و امنيتي و كاركرد فعاليت هاي آبزي پروري بعنوان پدافند غيرعامل تاكيد كرد.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)