امروز : جمعه 14 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1403/02/09

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

8:33 PM 1403/01/29 تعداد بازدید: 68

به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان،مديركل شيلات خبر داد: برداشت ماهي در قفس در استان گلستان از 29 فروردين ماه 1403 آغاز شده است.
طي ماه هاي گذشته بيش از 22000 قطعه ماهي در "قفس‌ پرورش ماهي" شركت كيميا خزر رهاسازي شده‌اند كه پيش‌بيني مي‌شود تا 20 روز آينده، بيش از30 تن ماهي از اين قفس برداشت شود.
اسماعيل جباري گفت: پرورش ماهي در قفس در راستاي توسعه آبزي‌پروري و رونق اقتصاد استان با رويكرد اقتصاد دريا محور و افزايش توليد ماهي در گلستان انجام مي‌شود.
وي ادامه داد: پرورش ماهي در قفس باعث كاهش فشار صيد بي رويه از دريا و حفظ ذخاير آبزيان و سلامت اكوسيستم هاي دريايي مي شود كه اين امر به حفظ ذخاير طبيعي آبزيان دريايي كمك مي كند.
جباري اظهار داشت: پرورش ماهي در قفس مي‌تواند براي افراد بومي زيادي در استان گلستان اشتغال‌ ايجاد كند و همچنين اين امر باعث تحقق شعار سال "جهش توليد با مشاركت مردم" مي شود.
وي در پايان خاطر نشان كرد: استان گلستان يكي از استان هاي مستعد و پيشرو در زمينه پرورش ماهي در قفس است و هم اكنون تعداد 75 قفس در پهنه آبي استان مستقر است و پيش بيني مي شود در سال جاري بيش از ۸۰ تن توليد ماهي داشته باشيم.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)