امروز : پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1403/02/09

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

10:45 AM 1403/01/21 تعداد بازدید: 83
 

دكتر جباري مديركل شيلات گلستان گفت: به منظور تقويت ذخاير ماهيان در رودخانه‌هاي حوضه جنوبي درياي خزر، تعدادي ماهي مولد جهت تكثير طبيعي در رودخانه‌ قره سو رهاسازي شد. 
به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان، اين اقدام در راستاي اجراي طرح‌هاي ملي بازسازي ذخاير آبزيان و با هدف افزايش جمعيت ماهيان در اين منطقه انجام شده است. 
دكتر جباري در ادامه اذعان داشت: رودخانه‌هاي جنوبي درياي خزر، از جمله گرگانرود و قره سو، از جمله مهم‌ترين زيستگاه‌هاي طبيعي ماهيان در شمال كشور هستند. اين رودخانه‌ها محل تخم‌ريزي و پرورش ماهيان اقتصادي و تجاري درياي خزر از جمله ماهيان خاوياري، كپور، كلمه، سفيد و ... نيز مي باشند.
همچنين دكتر يحيايي معاون صيد و بنادر ماهيگيري شيلات گلستان در خصوص اجراي اين طرح گفت: رهاسازي ماهيان مولد در اين رودخانه‌ها به حفظ تنوع زيستي و پايداري ذخاير ماهيان در اين منطقه كمك مي‌كند و باعث افزايش صيد و پربار شدن سفره صيادان منطقه خواهد شد.
وي در ادامه به مزاياي تكثير طبيعي ماهيان اشاره كرد و گفت: "تكثير طبيعي ماهيان، فوايد بسياري از جمله حفظ و افزايش تنوع زيستي و وراثتي، حفظ بانك ژني ماهيان درياي خزر، توليد ماهياني با مقاومت بيشتر در برابر شرايط محيطي نامناسب و انواع آلودگي‌ها و بيماري‌ها و ... را به همراه دارد."
يحيايي در پايان گفت: با توجه به شعار سال كه توسط مقام معظم رهبري اعلام شده است طرح رهاسازي و تكثير در بستر رودخانه هاي طبيعي با همكاري شيلات، جامعه صيادي، مردم منطقه و ساحل نشينان انجام گرفته است.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)