امروز : سه شنبه 1 آبان 1403 بروزرسانی:1403/07/26

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

11:21 AM 1402/08/18 تعداد بازدید: 201

به رياست استاندار انجام شد :
تشكيل شوراي عالي راهبردي شيلات گلستان
اولين جلسه شوراي عالي راهبردي شيلات گلستان به رياست استاندار و با حضور جمعي از مديران دستگاه هاي اجرايي در محل اداره كل شيلات گلستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان، استاندار گلستان در اين جلسه گفت : تمام پروژه هاي نيمه تمام فاز اول مجتمع پرورش ميگو تا پايان سال‌جاري تكميل گردد و اقدامات اوليه فاز دوم انجام شود تا اين پروژه در سفر رياست محترم جمهور به استان جزو پروژه هايي باشد كه عمليات اجرايي آن آغاز مي شود . همچنين ضروري است اقدامات اوليه انجام شود تا عمليات اجرايي يكي از پروژه هاي خاص پرورش ماهيان خاوياري در سفر رييس جمهور آغاز شود.
دكتر زنگانه خاطر نشان كرد: گلستان يكي از استان هاي اصلي در پرورش ماهيان خاوياري و خاويار بوده است و بازگشت به دوران طلايي توليد خاويار مورد نظر است و اقدامات لازم با جديت پيگيري شود.
همچنين مديركل شيلات استان نيز در اين جلسه با اشاره به اهداف تشكيل اين شورا خاطر نشان كرد : هدف از تشكيل اين شورا تعامل و هم افزايي دستگاه هاي اجرايي ، توسعه و تكميل زير ساخت هاي شيلات استان، توسعه اقتصاد دريا محور، تكميل زنجيره ارزش، حفظ بازسازي ذخاير درياي خزر و حفظ صيد پايدار و توليد اشتغال پايدار و توسعه فرصت هاي صادراتي و ... است.
دكتر اسماعيل جباري با اشاره به رشد توليدات شيلاتي استان در دولت سيزدهم گفت : در دولت سيزدهم اتفاقات ارزشمتدي در اقتصاد دريا به ويژه در استان گلستان افتاده است. در سال 1400 شش هزار تن خوراك آبزيان در استان توليد ميشد كه اين ميزان در حال حاضر به 10 هزار تن رسيده است، همچنين صيد ماهيان استخواني در دريا از 255 تن به 1200 تن ، صادرات خاويار از صفر حدود 60 كيلو ، پرورش ماهيان خاوياري از 85 تن به 155 تن ، توليد ميگو از 1500 تن به 3700 تن ، اشتغال از 2600 نفر به 4853 نفر (مستقيم و غير مستقيم) ،عمل آوري از 7000 تن به 12 هزار تن ،رهاسازي ماهيان استخواني 60 ميليون قطعه ، پرورش ماهي در دريا از 10 تن به 1000 تن ، پرورش ماهيان گرم آبي از 15000 تن به 28000 تن رشد داشته است و شيلات گلستان سعي مي كند در اين راستا در مسير ابلاغ سياست هاي دريا محور كه از سوي مقام معظم رهبري به سران سه قوه ابلاغ شده است، گام بردارد.
وي در خصوص لايروبي رودخانه هاي استان خاطرنشان كرد: متاسفانه در استان گلستان شاهد پس روي آب دريا هستيم و با لايروبي مسيرهاي هدايت آب از دريا موفق شديم آب باكيفيت براي توليد ميگو تامين كنيم  و همين اين امر باعث توليد ميگوي با كيفيت در استان گرديد.
  سايت پشتيبان قفس را هم در دستور كار قرار داده ايم كه با سفر رياست محترم جمهور بتوانيم اين موضوع را نيز به سرانجام رسانيم.
مدير كل شيلات گلستان افزود: در حال حاضر 70 قفس در دريا مستقر است كه بخشي از آنها براي پرورش ماهيان خاوياري در نظر گرفته شده است.چراكه با  آب درياي خزر ميتوانيم بيش از 200 تن ماهي خاوياري پرورشي در آبهاي درياي خزر و همچنين پرورش ماهيان خاوياري در سد كبودوال نيز يكي از پروژه هاي بي نظير در سطح كشور است كه در نتيجه آن 250 تن گوشت، 7/5 تن خاويار و 500 هزار بچه ماهي توليد خواهد شد.
وي گفت : يكي ديگر از مهم ترين دغدغه هاي شيلات استان بازسازي ذخاير ارزشمند درياي خزر است كه در همين راستا در سال جاري 60 ميليون قطعه بچه ماهي توليد و در دريا رهاسازي شد.
دكتر جباري در پايان تصريح كرد: متاسفانه در حال حاضر زنجيره توليد آبزيان در استان كامل نيست. لارو ميگو از جنوب وارد استان ميشود، كه اميدواريم بتوانيم در اين زمينه خودكفا شويم و لارو مورد نياز را در داخل استان توليد كنيم.
گفتني است نخستين جلسه شوراي عالي راهبردي شيلات استان به رياست استاندار گلستان و با حضور جمعي از مديران دستگاه هاي اجرايي و ديگر اعضاي اين شورا با هدف رشد و توسعه فعاليت هاي شيلاتي استان در محل سالن جلسات شهيد قاسم سليماني اداره كل شيلات گلستان برگزار شد.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)