امروز : جمعه 7 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1403/02/04

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

12:28 PM 1401/05/11 تعداد بازدید: 165
 



سرپرست اداره كل شيلات گلستان گفت:  بزرگترين  قفس متحرك دريايي با قابليت پرورش ۳۰ تن ماهي در هر دوره، توسط بخش خصوصي ساخته و در بندر اميرآباد به آب انداخته و به زودي راهي سواحل استان گلستان در شهرستان گميشان مي شود.

به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان مهندس اسماعيل جباري با اعلام اين خبر بيان داشت: اين قفس كه به دليل حجيم بودن و محدوديت هاي مكاني استان، در بندراميراباد احداث شد،  بزرگترين قفس متحرك دريايي به قطر ۳۰ متر و مساحت بيش از ۷۰۰ مترمربع با ارتفاع ۶.۵ متر و هزينه‌اي بالغ بر ۳۰ ميليارد ريال توسط بخش خصوصي ساخته شده است.

وي افزود: از مشخصات ديگر اين سازه يك راهرو به عرض ۱.۱ متر و يك اتاق به مساحت ۱۰ متر مربع در بالاترين نقطه قفس مي‌باشد كه با نصب ۳۶ پايه در بستردريا فرو رفته و با ۳ لنگر به طور كامل مهار مي‌شود،

وي تصريح كرد: مقرر است اين قفس در كمترين زمان ممكن از محيط عملياتي حوضچه بندراميرآباد به مقصد اصلي و نقطه بهره‌برداري خود در سواحل استان گلستان (گميشان) منتقل شود.

سرپرست اداره كل شيلات گلستان گفت: يكي از ظرفيت هاي منحصربفرد استان گلستان سواحل كم عمق مي باشد كه اين ظرفيت شرايط مناسبي را براي طرح پرورش ماهي در دريا مهيا كرده است.
مهندس جباري در پايان گفت: قطعا با توسعه اين طرح رونق توليد آبزيان را در استان و كشور شاهد خواهيم بود.
گفتني است در حال حاضر 69  قفس و پن در آبهاي استان استقرار يافته كه پيش بيني مي گردد با استفاده از اين طرح امسال 400 تن ماهي در استان توليد شود.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)