امروز : پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1403/02/09

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

12:10 PM 1401/05/10 تعداد بازدید: 159


سرپرست اداره كل شيلات گلستان با حضور در حوزه نوار مرزي استان، از مزارع پرورش ماهيان گرمابي حاشيه رود اترك، از جمله مجتمع پرورش ماهيان گرمابي آلاگل بازديد كرد و مسائل و مشكلات پرورش دهندگان ماهي در اين بخش را مورد بررسي قرار داد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان، مهندس اسماعيل جباري، در اين بازديد ضمن ديدار و گفتگو با پرورش دهندگان گفت: مديريت شيلات گلستان آماده همكاري در همه زمينه ها، با پرورش دهندگان است و آماده شنيدن مشكلات تمام توليد كنندگان استان مي باشد.
وي افزود: با توجه به سطح 1200 هكتاري مزارع نوار مرزي استان، اين منطقه يكي از ظرفيت هاي استان جهت افزايش توليد ماهيان گرمابي براساس برنامه تحولي وزير جهاد كشاورزي مي باشد كه مي توان با بهره وري بهتر و بيشتر از اين ظرفيت به رشد مناسبي در حوزه ماهيان گرمابي رسيد.
سرپرست اداره كل شيلات گلستان با اشاره به عملكرد استان در توليد ماهيان گرمابي تصريح كرد: سال گذشته 15000 تن ماهي گرمابي در مزارع استان توليد شد و پيش بيني مي شود امسال نيز اين رقم تا  19200تن افزايش يابد كه اميدواريم با رفع مسائل و مشكلات مزار نوار مرزي استان شاهد توليدي فراتر از پيش بيني ها در حوزه توليد ماهيان گرمابي در استان باشيم.
مهندس جباري در پايان بيان داشت: با تمام توان در راستاي رفع معضلات و توسعه آبزي پروري استان  تلاش مي‌ كنيم.
همچنين در اين بازديد ميداني پرورش دهندگان نيز مسائل و مشكلات كاري خود از جمله تامين، تخصيص و انتقال آب به مزارع و دريافت سهم آب براساس پروانه بهره برداري خود را با سرپرست اداره كل شيلات استان در ميان گذاشتند و مهندس جباري نيز با بازديد از اين مزارع و كانال هاي ورودي و خروجي آب، در روند نحوه آبگيري و انتقال آب به مزارع قرار گرفت.
گفتني است در اين بازديد معاون فرماندار شهرستان آق قلا، بخشدار اينچه برون، رئيس امور آب شهرستان گنبد كاووس و روساي ادارات شهرستانهاي گنبد كاووس و آق قلا، سرپرست اداره كل شيلات استان را همراهي كردند.
لازم به ذكر است در حوزه نوار مرزي استان بيش از ۱۲۰۰ هكتار مزرعه پرورش ماهيان گرمابي در دو حوزه شهرستانهاي گنبد كاووس و آق قلا با ظرفيت توليد بيش از ۳ هزار تن ماهي قرار دارد.


فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)