امروز : جمعه 7 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1403/02/04

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

7:49 AM 1401/04/05 تعداد بازدید: 167



سرپرست اداره كل شيلات گلستان گفت: مطالعات پروژه پرورش ماهيان خاوياري در شهرستان علي آباد كتول در حال انجام است و به زودي در اين شهرستان مجتمع پرورش ماهيان خاوياري احداث مي شود.
به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان، مهندس اسماعيل جباري در نشست با مديرعامل شركت آب منطقه اي استان در شهرستان علي آباد كتول گفت: اين مجتمع با ظرفيت  250 تن گوشت و 800 كيلوگرم خاويار و همچنين توليد سالانه 200 هزار قطعه بچه ماهي خاوياري، با استفاده از آب ذخيره شده در پشت سد نگارستان در شهرستان علي آباد كتول راه اندازي مي گردد.
كارشناسان ما در حال مكان يابي براي توسعه پرورش ماهيان خاوياري در استان هستند و قطعا يكي از وظايف ما افزايش چندبرابري توليد ماهيان خاوياري در استان خواهد بود.
وي با اشاره به استفاده از آب هاي متعارف و نامتعارف در صنعت آبزي پروري خاطر نشان كرد: استفاده از آبهاي ذخيره شده در پشت سدهاي استان، چاههاي مجاز كشاورزي، و همچنين آب هاي شور در سواحل درياي خزر، از مهم ترين برنامه هاي شيلات جهت توسعه صنعت آبزي پروري استان مي باشد.
سرپرست اداره كل شيلات گلستان بيان داشت: با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص نامگذاري سال 1401 به عنوان سال «توليد، دانش بنيان و اشتغال آفرين»، تمام تلاش خود را در راستاي خارج شدن از روش پرورش سنتي و استفاده از علم روز و مكانيزه كردن توليد به كار خواهيم بست و در اين راستاي ارتباط با جامعه علمي و دانشگاهي استان از مهم ترين اولويت هاي شيلات است.
همچنين در اين نشست مديرعامل شركت آب منطقه اي استان بر همكاري دو دستگاه در راستاي استفاده بهينه از آب هاي متعارف جهت پرورش آبزيان تاكيد كرد.
مهندس حسيني گفت: يكي از برنامه هاي شركت آب منطقه اي استان استفاده از آب هاي ذخيره شده در پشت سدهاي استان است كه در همين راستا مطالعات اجرايي پروژه پرورش ماهيان خاوياري با استفاده از آب سد نگارستان در شهرستان علي آباد كتول، در حال انجام است و پس از كسب مجوزهاي لازم اين مجتمع كلنگ زني مي شود.
لازم به ذكر است اين نشست با حضور مدير كل دفتر بازسازي ذخاير سازمان شيلات ايران، سرپرست و كارشناسان شيلات گلستان، معاون فرمانداري، رئيس اداره شيلات و مدير جهادكشاورزي شهرستان علي آباد كتول برگزار شد.
گفتني است در حال حاضر 6 مزرعه منفرد پرورش ماهيان خاوياري در سطح استان وجود دارد كه سال گذشته 85 تن گوشت و 500 كيلوگرم خاويار در اين 6 مزرعه توليد شده است.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)