امروز : شنبه 8 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1403/02/04

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

11:16 AM 1401/04/04 تعداد بازدید: 137
 


سرپرست اداره كل شيلات استان گفت: كار جهادي مي تواند زمينه ساز تحقق اهداف باشد و يقينا با همت و تلاش بيشتر مي توان در مسير موفقيت قرار گرفت. شيلات گلستان نيز قطعا تمام تلاش خود را در راستاي استفاده از تمام ظرفيت هاي موجود و استفاده از نيروي كار جهادي، مي نمايد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات استان گلستان مهندس جباري در ديدار با فرماندار آزادشهر اظهار كرد: در حال حاضر و در شرايطي كه دشمن تحريم هاي ظالمانه خود را بر كشور اعمال كرده است تنها راه قطع وابستگي، تلاش جهاد گونه و رشد در راستاي خودكفايي با استفاده از تمامي ظرفيت ها مي باشد.  
وي با اشاره به وضعيت آبزي پروري شهرستان آزادشهر افزود: شهرستان آزادشهر با توجه به موقعيت جغرافيايي وجود منابع آبي مانند آب بندانها و چاه هاي كشاورزي مجاز، سرشاخه ها ، استخر هاي چند منظوره يكي از مناطق مساعد براي پرورش آبزيان از جمله ماهي هاي خاوياري مي باشد كه مي توان از اين ظرفيت ها به نحو احسن استفاده كرد.
مهندس جباري خاطرنشان كرد: استان گلستان  مهد خاويار كشور در گذشته بوده است. يكي از اهداف مهم شيلات گلستان احياء مجدد اين صنعت در استان  است كه رونق ذخاير ارزشمند گونه هاي خاوياري، رونق مزارع منفرد و راه اندازي مجتمع پرورش ماهيان خاوياري در استان از برنامه هاي شيلات گلستان مي باشد.
سرپرست اداره كل  شيلات استان با اشاره به اهميت مصرف آبزيان جهت سلامت جامعه تصريح كرد: مصرف آبزيان تاثير  مثبتي بر سلامت انسان و پيشگيري از بروز بيماري ها دارند و بايد تلاش شود ماهي و ميگو به عنوان غذاي سلامتي و بهترين پروتئين، سهم بيشتري در سبد خريد و تغذيه مردم داشته باشد.
وي گفت: : برگزاري جشنواره هاي طبخ آبزيان جهت آشنايي با ارزش غذايي و نحوه پخت و پز متنوع ماهي و ميگو، و همچنين راه اندازي مراكز عرضه مستقيم آبزيان در شهرستان ها، جهت دسترسي راحت تر مردم، در افزايش مصرف آّبزيان سهم بسزايي دارد.
همچنين در اين ديدار فرماندار شهرستان آزادشهر با بيان اينكه ظرفيت‌هاي زيادي براي توسعه و پرورش آبزيان شهرستان وجود دارد خواستار رفع موانع و مشكلات متقاضيان در خصوص اجراي طرح‌هاي اشتغالزا در شهرستان شد.
سيد جواد كريمي گفت: بي‌شك با تداوم اين فعاليت‌ها به ويژه با وجود تعامل و پيگيري و رفع موانع موجود، شاهد رشد و ارتقاي حوزه شيلات شهرستان در شاخص‌هاي توليد و اشتغال خواهيم بود.
گفتني است در اين ديدار سرپرست اداره كل شيلات گلستان و فرماندار شهرستان آزادشهر در خصوص مسائلي از جمله جذب گردشگر از طريق آّبزي پروري ،كسب درآمد و ايجاد مشاغل از طريق مزارع پرورش آّبزيان و همچنين اعتبارات تملك دارايي اداره شيلات آزادشهر و مشكلات موجود به گفتگو پرداختند.
لازم به ذكر است اين ديدار در محل اداره كل شيلات گلستان و با حضور سرپرست اداره كل شيلات استان، فرماندار شهرستان آزادشهر و رئيس اداره شيلات شهرستان هاي آزادشهر و راميان برگزار شد.



فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)