امروز : پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1403/02/04

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

1:00 PM 1401/05/15 تعداد بازدید: 166


مدير كل شيلات گلستان گفت: به زودي و با انجام دستورالعملهاي تجاري و صادراتي توسط شركت هاي عمل آوري استان، محصول ميگوي توليد شده در مجتمع پرورش ميگوي گميشان، از مرز اينچه برون به خارج از كشور صادر مي شود كه يقينا اين امر هم در كاهش هزينه ها و هم در ارزآوري براي استان موثر خواهد بود.
به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان مهندس اسماعيل جباري در جلسه «برنامه ريزي و هماهنگي برداشت و عمل آوري محصول ميگو استان» با حضور جمعي از پرورش دهندگان و عمل آوران استان، تصريح كرد: در حال حاضر رايزني ها و مكاتبات لازم با دستگاهها و سازمان هاي  ذيربط  در خصوص انجام فرايند صادرات محصول ميگوي استان در حال انجام است و با تعاملات انجام شده با دو كشور چين و روسيه، گام هاي موثري جهت صادرات محصول ميگو استان برداشته شده است.
وي افزود: پرورش دهندگان برنامه ريزي هاي لازم را با توجه به زمان كشت محصول خود، جهت برداشت مزارع انجام دهند و هر چه سريعتر قراردادهاي لازم را جهت فرآوري محصول خود با مراكز فرآوري استان منعقد كنند . چرا كه ممكن است برحسب اتفاق مجبور به صيد اضطراري شويم. بنابراين بايد مراكز فرآوري نيز آمادگي لازم را داشته باشند.
مهندس جباري اذعان داشت: طبق پيش بيني هاي انجام شده امسال نزديك به  4 هزار تن ميگو در استان توليد شود كه مراكز فرآوري استان بايد ظرفيت و آمادگي فرآوري اين مقدار محصول را داشته باشند.
مدير كل شيلات گلستان در پايان گفت: اميدواريم با ياري خداوند و همت همه دست اندركاران ميگو استان اعم از پرورش دهندگان و عمل آوران بتوانيم سالي پربركت و عاري از بيماري را در مجتمع پرورش ميگو گميشان شاهد باشيم.
همچنين در اين جلسه مهندس محمود سقلي معاون آبزي پروري اداره كل شيلات گلستان  گفت: از 25 ارديبهشت ماه تا 25 تيرماه سال جاري، بيش از  261 ميليون قطعه بچه ميگو در 100 مزرعه و 1095 استخر با سطح مفيد 1542 هكتار، در مجتمع پرورش ميگوي گميشان ذخيره سازي شده است كه پيش بيني مي شود از 15 شهريور ماه فعاليت برداشت محصول ميگوي استان آغاز گردد.
رئيس گروه بهبود كيفيت و فرآوري شيلات گلستان نيز در اين جلسه با اشاره به آمادگي مراكز عمل آوري استان يادآور شد: در حال حاضر 7 مركز فعال، فرآوري، عمل آوري و بسته بندي محصولات شيلاتي را در استان انجام مي دهند.
مهندس آرش جيران در پايان افزود: در راستاي مديريت زمان و بهره وري بهتر، به پرورش دهندگان پيشنهاد مي شود هر زمان كه  محصول مزرعه اي به وزن مناسب رسيد عمليات برداشت را آغاز نمايند تا مراكز عمل آوري نيز بتوانند به نحو احسن و در فرصت مناسب عمل فرآوري محصول را انجام دهند.
گفتني است در اين جلسه كه با حضور مدير كل و كارشناسان شيلات گلستان، هيئت مديره و مديرعامل شركت تعاوني ميگو پروران استان، جمعي از پرورش دهندگان ميگو استان، نماينده دامپزشكي و مديران عامل مراكز فرآوري آبزيان استان برگزار شد، هر يك از حاضرين  به بيان دغدغه ها، مسائل و مشكلات حيطه كاري خود پرداختند.


فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)