امروز : پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1403/02/04

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

7:54 AM 1401/05/02 تعداد بازدید: 123


استاندار گلستان در جلسه ستاد ميگو استان گفت: اتحاد شركت‌هاي تعاوني و ايجاد زنجيره‌هاي توليد در صنايع وابسته و تبديلي مي‌تواند به توسعه اشتغال در زمينه پرورش ميگو كمك كند.
  به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان دكتر علي محمد زنگانه تصريح كرد: يكي از ظرفيت هاي استان، مجتمع پرورش ميگوي گميشان است كه بايد در افق برنامه ريزي شده آن را تا سطح ۲۸ هزار هكتار ادامه دهيم.
وي با بيان اينكه هدف ما ارتقا بهره وري و حمايت از مجتمع پرورش ميگوي استان است، خاطر نشان كرد: بايد از پرورش دهندگان اين عرصه پشتيباني لازم صورت گيرد تا آنها به نقطه‌اي برسند كه كم‌ترين نياز را به بخش دولتي داشته باشند.
استاندار گلستان در پايان افزود: تشكيل شركت‌هاي تعاوني بوميان، ايثارگران، كارمندان و… و ارائه مزارع پرورش ميگو مي‌تواند نقش موثري در اقتصاد مردم منطقه و استان داشته باشد.
همچنين در اين جلسه دكتر برزعلي رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان ضمن تقدير از تلاش هاي صورت گرفته در شيلات استان گفت: فعاليتهاي اداره كل شيلات گلستان در زمينه پرورش ميگو قابل تقدير است و اميدواريم با همت بيش از پيش بتوانيم زمينه ارتقا هرچه بهتر و بيشتر توليد صنعت ميگو استان را شاهد باشيم.
همچنين در اين جلسه سرپرست اداره كل شيلات گلستان با اعلام رضايت از روند پرورش ميگوي استان در سال جاري گفت: خوشبختانه امسال با تلاش و همت همه دست اندركاران پرورش ميگوي استان اعم از مسئولين و توليد كنندگان، 100 درصد مزارع پرورش ميگوي گميشان با رعايت كامل نكات بهداشتي و نظارت دامپزشكي استان، آبگيري شده است كه اميدواريم سال برداشت خوب و پربركتي پيش روي داشته باشيم.
مهندس اسماعيل جباري افزود: در سال جاري به عنوان دوازدهمين سال پرورش ميگو در استان، بيش از  261 ميليون قطعه بچه ميگو در 100 مزرعه و 1095 استخر با سطح مفيد 1542 هكتار، در مجتمع پرورش ميگوي گميشان ذخيره سازي شده است كه پيش بيني مي شود از 15 شهريور ماه فعاليت برداشت محصول ميگوي استان آغاز گردد.
وي با بيان اينكه امسال۲/۵ برابر سال گذشته ميگو در استان توليد خواهد شد، بيان داشت: پيش بيني مي شود امسال 4 هزار تن ميگو در استان توليد شود كه اين رقم دو و نيم برابر سال گذشته است.
سرپرست اداره كل شيلات گلستان با اشاره به رقم  80 درصدي صادرات ميگوي استان به خارج از كشور يادآور شد: سال گذشته حدود 900 تن از محصول ميگوي توليد شده در مجتمع پرورش ميگوي گميشان از استان هرمزگان به خارج از كشور صادر شده است. امسال تمام تلاش خود را در راستاي صادرات محصول توليدي استان از مرز اينچه برون خواهيم كرد. چرا كه با اين كار تمام ارزآوري اين محصول نصيب استان مي شود.
مهندس جباري در پايان گفت: برنامه ريزي هاي لازم جهت راه اندازي فاز دو مجتمع پرورش ميگوي گميشان توسط شركت شهرك هاي كشاورزي در حال انجام است و به زودي پيمانكار جهت اجراي اين فاز انتخاب مي شود.
لازم به ذكر است در اين جلسه مدير كل دامپزشكي استان نيز با ارائه گزارشي از روند آماده سازي و رعايت فرايندهاي بهداشتي در مجتمع پرورش ميگوي گميشان گفت: دامپزشكي استان از زمان آبگيري استخرها تا زمان برداشت ميگو، كار نظارت خود را آغاز مي كند و در تمام مراحل پرورش اين محصول ناظر بر رعايت ضوابط بهداشتي در مجتمع است.
دكتر محرابي تصريح كرد: در حال حاضر بعضي از مجتمع هاي پرورش ميگو در جنوب كشور درگير بيماري شده اند. اما ما تمام تلاش و نظارت خود را در زمينه هايي از جمله عدم ورود خوراك به مجتمع از استان هاي آلوده، عدم استفاده خوراك بدون مجوز دامپزشكي، عدم استفاده از تجهيزات مشترك بين مزارع به كار خواهيم بست تا از ورود هر گونه بيماري و آلودگي به مجتمع جلوگيري گردد.
گفتني است جلسه ستاد ميگوي استان با حضور استاندار گلستان، معاونت امور اقتصادي استانداري گلستان، رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان ،سرپرست اداره كل شيلات، مدير كل دامپزشكي و ديگر مسئولين ذيربط استاني ، در محل استانداري گلستان برگزار شد.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)