امروز : جمعه 7 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1403/02/04

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

12:59 PM 1401/04/06 تعداد بازدید: 171

سرپرست اداره كل شيلات گلستان:
استفاده از ظرفيت جامعه دانشگاهي استان اولويت شيلات است
سرپرست اداره كل شيلات استان گفت: استفاده از ظرفيت جامعه علمي و نخبگان استان يكي از اولويت هاي مهم شيلات گلستان است و يقينا از اين ظرفيت به نحو احسن استفاده مي شود.
به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان، مهندس اسماعيل جباري در نشست با رئيس دانشگاه آزاد اسلامي شهرستان بندرگز بيان داشت: استفاده از طرح هاي دانش بنيان جهت تغيير روش مزارع پرورشي آبزيان استان از سنتي به مدرن در دستور كار قرار دارد. چرا كه يكي از روش هاي افزايش توليد مكانيزه كردن و استفاده از علم روز است.
وي افزود: در حال حاضر يكي از دغدغه هاي ما توليد بچه ميگو در استان است و با توجه به روند رو به رشد مجتمع پرورش ميگو گميشان، هر روز اين نياز بيشتر احساس مي شود.
وي بيان داشت: در حال حاضر بچه ميگو مورد نياز پرورش دهندگان استان از جنوب كشور وارد مي شود كه اين كار علاوه بر افزايش هزينه، ريسك تلفات و آلودگي را نيز به همراه دارد.
سرپرست اداره كل شيلات گلستان تصريح كرد: درصدد هستيم با استفاده از علم جامعه دانشگاهي استان و فناوري هاي روز، استان گلستان در زمينه توليد بچه ميگو به خودكفايي برسيم.
وي با اشاره به توسعه پرورش ماهيان خاوياري در استان اظهار كرد: با توجه به كمبود منابع آبي و خشكسالي هاي اخير، استفاده از آب هاي شيرين مثل آبهاي ذخيره شده پشت سدها، يك ظرفيت است كه مي توان اين آن را وارد عرصه توليد ماهيان خاوياري نمود.
مهندس جباري در پايان گفت: به زودي نشستي با اساتيد دانشگاه و جامعه علمي شيلات استان در راستاي توسعه آبزي پروري برگزار خواهيم كرد.
همچنين در اين نشست رئيس دانشگاه آزاد اسلامي شهرستان بندرگز ضمن تبريك انتصاب مهندس جباري به عنوان سرپرست اداره كل شيلات استان گفت: قطعا ظرفيت ها و پتانسيل هاي زيادي در شيلات استان وجود كه بايد از آنها در راستاي رونق اقتصادي استان استفاده كرد.
دكتر محمد نژاد افزود: با توجه به كمبود منابع آبي استان مي توانيم با استفاده صد در صد و تبديل به احسن نمودن منابع موجود ميزان توليد را افزايش دهيم.
وي در پايان گفت: قطعا تغيير روش پرورش از سنتي به پيشرفته و مدرن و استفاده از علم و فناوري روز راندمان كار را بالا خواهد برد . در اين زمينه مجموعه اساتيد و دانشجويان شيلاتي دانشگاه آزاد اسلامي بندرگز آماده هرگونه همكاري و انتقال تجربه علمي خود، جهت رونق آبزي پروري استان هستند.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)