امروز : جمعه 10 فروردین 1403 بروزرسانی:1403/01/08

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

1:45 PM 1401/04/05 تعداد بازدید: 147

سرپرست اداره كل شيلات گلستان:
با تعامل و ارتباط سالم مي توان به بزرگترين اهداف دست يافت
سرپرست اداره كل شيلات گلستان گفت: با داشتن تعامل و ارتباط سالم بين دستگاهي مي توان به بزرگترين اهداف دست يافت.
به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان، مهندس اسماعيل جباري در نشست با فرمانده مرزباني استان گفت: از همكاري صميمانه نيروهاي مرزباني استان با نيروهاي يگان حفاظت از منابع آبزي شيلات، كه در قالب عمليات هاي مختلف و در راستاي حفاظت از منافع ملي انجام مي شود، تقدير و تشكر مي كنم.
وي افزود: همه ما در سايه منويات و رهنمودهاي مقام معظم رهبري يك هدف را دنبال مي كنيم و آن هم سربلندي كشور عزيزمان است. اميدواريم بتوانيم به همكاري بيش از پيش خود با مرزباني در راستاي نيل به اهداف عاليه نظام مقدس جمهوري اسلامي ادامه دهيم.
سرپرست اداره كل شيلات گلستان بازگشايي مسير تردد از بندر خواجه نفس به دريا را يكي از راههاي حل مشكلات موجود دانست و  بيان داشت: به زودي عمليات لايروبي اين مسير انجام مي شود و پس از آن تردد آسانتر هم براي نيروهاي مرزباني و يگان حفاطت از منابع آبزي و همچنين رونق فعاليت پرورش ماهي قفس و پن و رفت و آمد پرورش دهندگان به دريا، مهيا مي گردد.
وي با بيان اينكه وظيفه ما خدمت كردن به مردم است تصريح كرد: كمك كردن و تسهيل امور مردم از مهمترين وظايف هر مسئولي است. در همين راستا و بنا بر تصميم گيري و تاكيد دكتر زنگانه استاندار گلستان، اولويت واگذاري مزارع فاز 2 پرورش ميگو گميشان، افراد بومي خواهند بود. همچنين مقرر شده است كه كارخانه هاي عمل آوري موجود در استان نيز از اين پس نيروهاي كار خود را عمدتا از افراد بومي همان منطقه تامين كنند و يكي از راههاي اشتغال زايي براي صيادان غيرمجاز نيز مي تواند به كارگيري آنها در اين مجموعه باشد.
مهندس جباري در پايان گفت: اشتغال زايي را از مهم ترين برنامه ها و وظايف خود مي دانيم و در همين راستا امسال با زيركشت رفتن حدود 1600 هكتار از مزارع مجتمع ميگو گميشان، به ازاي هر 2 هكتار براي 1 نفر و جمعا در 1600 هكتار براي 800 نفر به طور مستقيم و 2000 نفر به طور غير مستقيم در اين مجتمع اشتغال زايي مي شود.
همچنين فرمانده مرزباني استان نيز در اين نشست ضمن تبريك انتصاب مهندس جباري به عنوان سرپرست اداره كل شيلات گلستان بيان داشت: اقدامات انجام گرفته از سوي شيلات گلستان در حوزه توسعه ميگو استان قابل تقدير است و مرزباني استان هم در راستاي ارتقا توليد، توسعه اقتصادي استان و معيشت مردم منطقه در كنار شيلات حضور دارد.
سرهنگ حاتمي  اذعان داشت: در شرق درياي خزر تنها ارگان هايي كه حضور دارند شيلات و مرزباني است كه همواره در كنار هم و در عمليات هاي مختلف بوده اند.
وي در پايان گفت: در ادامه نيز با همبستگي بيشتر، در جهت صيانت از استان، تامين امنيت منطقه و حفاظت از ذخاير ملي تلاش مي كنيم.
گفتني است استان گلستان ۳۵۰ كيلومتر مرز خشكي و افزون بر ۱۰۰ كيلومتر مرز آبي با كشور تركمنستان دارد.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)