امروز : پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1403/02/04

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

11:44 AM 1400/09/14 تعداد بازدید: 130

مدير كل شيلات گلستان گفت: در تامين بچه ماهي مورد نياز جهت ذخيره سازي در قفس و پن هاي استان، اولويت ما توليد كنندگان ماهيان سردابي داخل استان هستند و در همين راستا جلسه اي جهت هماهنگي و عقد قرارداد بين پرورش دهندگان ماهيان سردابي و پرورش دهندگان ماهي در دريا برگزار مي شود.


مدير كل شيلات گلستان گفت: در تامين بچه ماهي مورد نياز جهت ذخيره سازي در قفس و پن هاي استان، اولويت ما توليد كنندگان ماهيان سردابي داخل استان هستند و در همين راستا جلسه اي جهت هماهنگي و عقد قرارداد بين پرورش دهندگان ماهيان سردابي و پرورش دهندگان ماهي در دريا برگزار مي گردد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان، مهندس سيد جواد قدس علوي در جلسه «بررسي مسائل و مشكلات پرورش دهندگان ماهي در دريا» در آستانه فصل ذخيره سازي ماهي در دريا و با حضور جمعي از كارشناسان و پرورش دهندگان ماهي در دريا استان برگزار شد، تصريح كرد: هرگونه نقل و انتقال بچه ماهي از مزارع مبدا به مزارع مقصد در دريا بايد با نظارت و مجوز دامپزشكي استان و اخذ تاييديه سلامت ماهي صورت گيرد.
وي با تاكيد بر ارائه برنامه از سوي پرورش دهندگان ماهي در دريا اذعان داشت: كليه پرورش دهندگان طرح پرورش ماهي در دريا بايد نسبت به ارائه برنامه مكتوب خود به شيلات استان، در راستاي نحوه تكميل قفس، نصب تور و ذخيره سازي سال جاري ظرف يك هفته آينده اقدام نمايند.
مهندس قدس علوي در خصوص ميزان توليد ماهي در دريا در استان گفت: پيش بيني مي شود امسال نيز 150 تن ماهي توليد گردد.
مديركل شيلات گلستان در پايان اين جلسه با بازديد از محل رودخانه گرگانرود، با اشاره به لايروبي كانال اين رودخانه جهت تردد آسان تر قايق هاي پرورش دهندگان خاطرنشان كرد: شيلات استان به زودي نسبت به بررسي و اقدامات اجرايي در خصوص بازگشايي و لايروبي در منطقه مصب گرگانرود اقدام مي نمايد. چرا كه اين كار جهت تردد آسان تر قايق ها در فصل پرورش ماهي در دريا بسيار ضروري مي باشد.
گفتني است ذخيره سازي بچه ماهي در دريا در 68 تعداد قفس و پن مستقر در سواحل استان از اول دي ماه سال جاري آغاز مي شود.


فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)