امروز : جمعه 10 فروردین 1403 بروزرسانی:1403/01/08

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

2:23 PM 1400/07/12 تعداد بازدید: 53

طي مراسمي با حضور مدير كل شيلات گلستان، فرماندار و امام جمعه شهرستان كلاله، اعضاي دفتر نماينده مردم حوزه شرق استان و جمعي از مسئولين استاني و شهرستاني، اداره شيلات شهرستان هاي كلاله، گاليكش و مراوه تپه، افتتاح شد.


طي مراسمي با حضور مدير كل شيلات گلستان، فرماندار و امام جمعه شهرستان كلاله، اعضاي دفتر نماينده مردم حوزه شرق استان و جمعي از مسئولين استاني و شهرستاني، اداره شيلات شهرستان هاي كلاله، گاليكش و مراوه تپه، افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان، مدير كل شيلات استان در اين مراسم با اشاره به ظرفيت هاي آبزي پروي اين سه شهرستان گفت: پرورش ماهيان خاوياري در آب هاي نامتعارف، پرورش ماهي كپور، آمور و قزل آلا در قفس در سد بوستان، فعال نمودن چاههاي كشاورزي داراي پروانه بهره برداري در زمنيه پرورش كپور ماهيان، شناسايي مناطق متسعد جهت پرورش ماهي قزل آلا در چشمه ها و قنوات، صدور مجوز زنده فروشي و طبخ ماهي در كنار چاههاي كشاورزي از جمله ظرفيت هاي مهم آبزي پروري در شهرستان هاي كلاله، گاليكش و مراوه تپه است.
وي در خصوص صنعت آبزي پروري در شهرستان كلاله خاطر نشان كرد: سال گذشته بيش از 1200 تن ماهي در نتيجه طرح هايي چون استخرهاي چاههاي دومنظوره كشاورزي، آببندان ها و مزارع پرورشي در اين شهرستان توليد شده است.
وي افزود:  در سال گذشته 613 هكتار سطح توليد آبزي پروري در شهرستان كلاله بوده كه ميزان اشتغال در اين شهرستان از صنعت آبزي پروري 132 نفر مي باشد.
مدير كل شيلات گلستان شهرستان گاليكش را نيز داراي ظرفيت هاي آبزي پروري مناسبي دانست و گفت: در شهرستان گاليكش نيز در حال حاضر 3 مزرعه پرورش ماهيان سردابي با توليد 51 تن ماهي در سال 98 و 7 استخر پرورش ماهي با استفاده دومنظوره از آب چاههاي كشاورزي با توليد 3 تن ماهي در سال 99، فعال است .
مهندس قدس علوي شهرستان مراوه تپه را نيز داراي ظرفيت هاي آبزي پرروي مناسبي دانست و در پايان اذعان داشت: 3 استخر پرورش ماهي با استفاده دومنظوره از آب چاههاي كشاورزي به مساحت كل 5 هكتار و با ظرفيت 22 تن ماهي در شهرستان مراوه تپه فعال است كه يقينا مسير توسعه صنعت آبزي پروري در اين شهرستان از اين پس هموارتر مي شود.
گفتني است در اين مراسم مهندس حسينعلي ملاشاهي، داراي مدرك تحصيلي فوق ليسانس شيلات و 20 سال سابقه كار در ادارات كل شيلات استان هاي سيستان و بلوچستان و گلستان،  به عنوان نخستين سرپرست اداره شيلات شهرستان هاي كلاله، گاليكش و مراوه تپه معرفي شد.
لازم به ذكر است در ادامه اين جلسه و سفر به شرق استان، مدير كل شيلات گلستان از ساختمان در حال تعمير شيلات شهرستان گنبد كاووس و دو مركز پرورش و عرضه ماهي زنده در مسير تنگراه و گاليكش بازديد به عمل آورد.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)