امروز : جمعه 31 فروردین 1403 بروزرسانی:1403/01/30

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

9:44 AM 1400/04/28 تعداد بازدید: 92

ششمين همايش ملي و نمايشگاه خاويار و صنايع وابسته با محوريت گرامي‌داشت روز خاويار ايراني، توليد ماهيان خاوياري در ايران و جهان، صادرات بازارهاي هدف و چالش‌ها، مديريت بهداشت بيماري و تغذيه، تقلب، قاچاق خاويار و ... به صورت وبينار در محل صندوق نوآوري و شكوفايي رياست جمهوري برگزار شد.


ششمين همايش ملي و نمايشگاه خاويار و صنايع وابسته با محوريت گرامي‌داشت روز خاويار ايراني، توليد ماهيان خاوياري در ايران و جهان، صادرات بازارهاي هدف و چالش‌ها، مديريت بهداشت بيماري و تغذيه، تقلب، قاچاق خاويار و ... به صورت وبينار در محل صندوق نوآوري و شكوفايي رياست جمهوري برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان، معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران در اين همايش گفت:
هم اكنون در ۲۱ استان كشور پرورش ماهي خاوياري در حال انجام است كه اين امر،  قابل توسعه در سراسر كشور است و ظرفيت لازم در هر ۳۱ استان كشور براي پرورش ماهي خاوياري وجود دارد.
دكتر خون ميرزايي افزود: پارسال ميزان توليد خاويار به بيش از ۱۲ تن و گوشت ماهيان خاوياري به بيش از سه‌هزار و ۵۰۰ تن رسيد كه روند توسعه روزافزون توليد را نشان مي‌دهد.
وي تصريح كرد: اين درحالي است كه توليد خاويار در سال ۹۲ كمتر از يك تن و گوشت ماهيان خاوياري نزديك به ۶۰۰ تن بوده است.
رئيس سازمان شيلات ايران  با بيان اين كه اين سازمان متعهد به توسعه ماهيان خاوياري بوده و طبق برنامه توسعه‌اي كشور پيش رفته‌است، خاطرنشان كرد: عملكرد ۸ ساله دولت تدبير و اميد به لحاظ گسترش پهنه، تعداد مزارع و ميزان توليد نشان دهنده پايبندي به اين برنامه است و افق روشني پيش روي اين صنعت قرار دارد.
همچنين مدير كل شيلات گلستان در حاشيه اين همايش با اشاره به جايگاه پرورش ماهيان خاوياري در استان خاطرنشان كرد: يكي از مزيت هاي ويژه  استان پرورش ماهيان خاوياري محسوب مي شود كه در حال حاضر شيلات گلستان از راههاي مختلف از جمله راه اندازي مزارع منفرد، پرورش ماهي در دريا و راه اندازي مجتمع پرورش ماهيان خاوياري، بر پرورش اين ماهيان در استان متمركز شده است. به طوريكه  حجم توليد اين نوع ماهيان در مزارع منفرد  از 4 تن درسال 92 با اشتغال 3نفر،  به 50تن  توليد و اشتغال 33 نفر درسال 98رسيد.
مهندس سيد جواد قدس علوي در پايان افزود: همچنين راه اندازي بزرگترين مجتمع پرورش ماهيان خاوياري كشور با هدف توليد 4000 تن گوشت و 300 تن خاويار در مساحت 500 هكتار با اشتغالزايي 2400 نفر بصورت مستقيم و غير مستقيم در قالب 200 مزرعه  با هزينه 20000ميليارد ريال در دستور كار قرار دارد  كه در مرحله اول  4مزرعه اين مجتمع بصورت پايلوت در سفر دكتر نوبخت معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور به استان گلستان،  با ظرفيت هر مزرعه 20 تن توليد گوشت و 1/5 تن خاويار كه اعتبارآن بالغ بر 400 ميليارد ريال مي باشد، توسط بخش خصوصي كلنگ زني شد .
گفتني است ششمين همايش ملي و نمايشگاه خاويار و صنايع وابسته با هدف بررسي اهميت و جايگاه ماهيان خاوياري و برنامه هاي اين سازمان در توسعه متوازن و پايدار پرورش اين گونه هاي ارزشمند در اقليم هاي مختلف سرزمين ايران اسلامي در دهه اخير، ضرورت و اهميت حمايت از اين صنعت بزرگ و نوپا به ويژه تجارت آن برگزار شد.
لازم به ذكر است در اين همايش كه به همت دست اندركاران صنعت خاوياري و با همكاري سازمان شيلات ايران و صندوق توسعه نوآوري و شكوفايي رياست جمهوري و با حضور جمعي از مسئولين كشوري و مديران كل شيلات استان هاي كشور، برگزار گرديد، از تمبر گراميداشت خاويار ايراني امروز رونمايي گرديد.


فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)